Zalora 5th Birthday 24 Mar 2017

Masalah Jerawat Teruk Dan Cara Menghilangkan Jerawat Paling Terbaik

Jerawat Terlalu Banyak Dan Bagaimana Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Berkesan?


Untuk mereka yang mahu dapatkan muka yang halus mulus dengan muka berseri-seri adalah perkara yang diidam-idamkan untuk semua orang termasuklah lelaki dan perempuan. Masalah utama bagi muka adalah Jerawat! Jerewat merupakan satu masalah yang sangat serius kepada mereka yang ada masalah dengan muka berjerawat.

Rasa malu dengan muka, malu sebab jerawat banyak buatkan rasa tidak konfiden nak buat kerja, berjumpa dengan orang ramai pun rasa malu. Tapi bagaimana caranya nak hilangkan jerawat dengan cara terbaik? 

Ada bermacam-macam tips berguna untuk menghilangkan bekas jerawat di google search. Ada bermacam-macam produk terbaik untuk hilangkan bekas jerawat di Malaysia ni sampaikan kita sendiri tidak tahu produk apa yang sangat berkesan pada muka yang banyak masalah dengan jerawat ni.

Ada juga banyak produk dengan menggunakan bahan kimia yang tinggi sampaikan boleh merosakan kulit muka dan jerawat pula tumbuh makin banyak. 

Jadi pilihlah produk yang boleh hilanngkan jerawat cara terbaik dengan menggunakan bahan semulajadi dan kurang mengunakan bahan kimia yang tinggi.

Sayang kulit muka, sebab kulit muka memang sensitif dengan makanan apa yang kita ambil. Ada juga orang bermasalah dengan kulit muka disebabkan makan makanan dari jenis yang berminyak serta ada juga masalah jerawat disebabkan makan makanan laut dan sebagainya. 

Kadang ada juga kenapa jerawat tidak boleh hilang, kenapa jerawat batu susah nak hilang dan kenapa susah sangat cara untuk menghilangkan bekas jerawat batu ni. Faktornya dan juga kesannya adalah dari keturunan.

Punca Kenapa Jerawat Boleh Tumbuh

  • Daripada faktor keturunan
  • Daripada faktor jenis kulit
  • Daripada faktor skincare
  • Daripada faktor kebersihan
  • Daripada faktor kebiasaan

5 Sebab Kenapa Jerawat Boleh Tumbuh Dan Cara Menghilangkan Jerawat Paling Terbaik


1. Daripada faktor keturunan
  • Punca jerawat tumbuh juga disebabkan daripada keturunan kita sendiri, ia disebabkan daripada siapa pembawa masalah wajah kulit berjerawat dari situ kita tahu kenapa kita boleh tumbuh jerawat dengan mudah sekali. 
  • So, di situ kita tahu sebab dan puncahnya kenapakan? 

2. Daripada faktor jenis kulit
  • Ada banyak jenis kulit, selalunya orang yang bermasalah dengan kulit berminyak ni memang senang kena serangan jerawat. Lebih-lebih lagi orang yang aktif bersukan tapi tidak selalu mencuci muka dengan konsisten boleh menyebabkan jerawat tumbuh dengan banyak. 
  • Kulit terlalu kering pun bermasalah juga, jadi langkah terbaik kena rajin-rajin cuci muka dengan air suam dan guna pelembab muka yang berkualiti dengan bahan semulajadi. 

3. Daripada faktor skincare
  • Kita kena tahu setiap produk kosmetik dapat memberi beberapa kesan yang baik dan ada juga yang tidak memberi kesan yang baik kepada kulit bagi pengguna yang menggunakan produk kosmetik untuk cara menghilangkan jerawat. 
  • Tapi, jika jerawat-jerawat itu tumbuh di wajah yang sangat kritikal teruk jalan terbaik adalah berhenti menggunakan produk tersebut.
  • Guna produk cegah jerawat semulajadi yang kurang menggunakan bahan kimia yang tinggi.

4. Daripada faktor kebersihan
  • Ini adalah merupakan faktor yang sangat normal. Bagi sesiapa diluar sana, perkara penting adalah kebersihan diri. Jika tidak menjaga kebersihan diri, kita pasti akan dapat menerima kesan yang mendalam kepada wajah kita.
  •  Jerawat akan tumbuh dengan mendadak disebabkan tidak menjaga kebersihan diri dengan sebaik mungkin. 
  • Cucilah muka dengan air suam selalu ya.

5. Daripada faktor kebiasaan

  • Dua benda berkaitan antara faktor kebersihan dan juga faktor kebiasaan adalah salah satu benda normal terjadi pada diri kita dan di sekeliling kita. 
  • Muka kena bersih, dan perkara paling penting juga adalah dari kebiasaan kita iaitu perkara di sekeliling kita. Kalau diri kita sahaja bersih, tapi tempat tidur kita kotor tak kemas berhabuk dan segala hama merebak sana sini buatkan jerawat pada muka senang tumbuh.
  • Faktor ini adalah benda biasa terjadi, jika malas mengemas bilik dan juga tempat tinggal sendiri, ini akan membuatkan wajah sendiri menjadi tidak terurus.
  • Kesanya akan tumbuh bermacam-macam penyakit jerawat boleh terjadi.

Tip Cara Menghilangkan Jerawat Dengan Bahan Terbaik Paling Mudah Dan Paling Berkesan


Kita pernah guna bermacam produk untuk hilangkan jerawat, tapi banyak produk berstatus kimia tinggi yang boleh menyebabkan banyak jerawat akan tumbuh mendadak dengan lebih teruk. 

Takut juga kalau produk yang tiada status produk berkualiti tinggi ni boleh menyusahkan kulit muka. Rosak sana sini lagi teruk nak merawat. 

Sebab di Malaysia ni ada bermacam-macam produk cegah jerawat yang muncul di pasaran online dan offline. Jadi langkah terbaik kita ikut cara tradisional seperti di bawah ini :


1. Menggunakan Buah Tomato Dan Timun
  • Buah tomato bersama timun adalah buah terbaik untuk kulit. Selain baik dengan kandungan vitaminnya secara tak langsung ia dapat menyegarkan kulit muka secara semula jadi.
  • Korang juga boleh buat masker timun dengan tomato untuk digunakan secara harian waktu malam di wajah muka yang mampu mengatasi masalah jerawat bahkan boleh menyegarkan kulit berjerawat yang gatal-gatal.
  • Guna bahan campuran yang telah dikisar halus buah tomato dan timun dan sapukan ke wajah. 
  • Tunggu selama 30 minit lepas tu bilas dengan air suam yang bersih.

2. Gunakan Limau Nipis Dan Madu
  • Menggunakan limau nipis yang ditambahkan dengan sedikit madu adalah cara yang paling terbaik. 
  • Tidak mahal kedua bahan semulajadi ini, bahkan sangat mudah ditemukan di sekitar kita, tapi sekali lagi kami ingatkan korang harus tekun dan konsisten.
  • Campur dua bahan tadi dengan perahan air limau bersama madu, sapukan pada wajah kulit muka dan biarkan selama 20 minit.
  • Selepas 20 minit, bilas dengan air suam dan bersihkan dengan tuala bersih.
  • Cara ini dapat membersihkan kotoran kecil dalam wajah dan dapat memutihkan secara semulajadi hasil daripada kandungan limau nipis dan madu.
.
3. Gunakan Jagung Muda
  • Jagung muda mungkin jarang di dengar orang dan ia juga boleh mengatasi serta merawat jerawat di kulit muka secara semulajadi, namun itu faktanya. 
  • Banyak orang menggunakan jagung muda untuk masker dan sapu pada wajah dan hasilnya jerawat pun semakin hari berangsur berkurang. 
  • Caranya mudah, ambil buah jagung muda dan lalu blender sampai halus.
  • Nak buat lagi baik campur madu.
  • Bila dah selesai, sapukan pada kulit wajah yang berjerawat dengan rata dan biarkan selama 20 minit.
  • Selepas 20 minit, bilas dengan air suam yang bersih dan lap dengan tuala bersih.
  • Cara paling berkesan dan terbaik adalah buat sebelum waktu tidur di malam hari. d

4. Gunakan Lidah Buaya
  • Langkah terakhir ialah dengan menggunakan lidah buaya yang memang sudah lama dikenal orang dapat mengatasi masalah kecantikan lainnya. 
  • Simpel saja, lidah buaya untuk wajah hanya ambil gel lidah buaya tersebut dan sapu sahaja di bahagian jerawat dan setelah mengering baru bilas dengan air suam bersih.

Produk Semulajadi ADALAH PRODUK Terbaik Cara Untuk Menghilangkan Jerawat Paling Berkesan Dengan Harga Paling Murah Dan Berpatutan!


Produk Terbaik Cara Menghilangkan Jerawat
Produk Aloe Vera Terbaik Cara Menghilangkan Jerawat
Cara Menghilangkan Jerawat Guna Produk Semulajadi


Jom Dapatkan Produk Nature Republic Sekarang Juga! 
DENGAN HARGA MURAH BERPATUTAN! 
Masalah jerawat dapat diatasi dengan cara terbaik dengan bahan semulajadi terbaik untuk menghilangkan jerawat dengan lebih berkesan.





0 comment... add one now